Łączna liczba wyświetleń

sobota, 17 grudnia 2016

Kokosowa kawa z chia i suszoną sliwką...

Kolejne szybkie śniadanie z ulubioną kawą zbożową.
W zależności od ilości użytych nasion chia może być koktajlem lub puddingiem.
Smak Inki z mlekiem kokosowym i suszoną śliwką idealnie się łączy.
Kawę możecie przygotować rano, nie musicie czekać, aż nasiona napęcznieją. Wtedy po prostu pijecie ją jak koktajl.
Jeśli jednak wybierzecie bardziej gęsta formę, śniadanie możecie przygotować wieczorem i przechować w lodówce.






Składniki:
150 ml mleka kokosowego, 2 łyżki Kawy Inka
 4 śliwki suszone, 1 łyżeczka nasion chia, wiórki kokosowe






Przygotowanie
Kawę zalej 100 ml wrzącej wody w filiżance. Poczekaj aż ostygnie. Mleko kokosowe zmiksuj w blenderze z suszonymi śliwkami. Wlej do szklanki, dodaj nasiona chia i wymieszaj dokładnie.
Kiedy kawa będzie zimna wlej ją do mleka z nasionami. Wymieszaj, posyp wiórkami kokosowymi.

Jeśli chcesz, żeby kawa zamieniła się w pudding dodaj 2 łyżki nasion chia i odstaw na kilka godzin do lodówki.









Smacznego !
Maja




Koktajl z kawy zbożowej i owsianki z kardamonem...


Śniadanie. Każdy powinien je zjeść przed wyjściem do pracy, szkoły czy gdziekolwiek.
Przez wiele lat moim śniadaniem była tylko kawa, podwójna dawka espresso.
Z czasem tą pierwszą kawę zamieniłam na kawę zbożową, a śniadania bardzo opornie wprowadzałam.
Teraz przed kawą staram się spożyć coś bardziej wartościowego.
Czasem wyciągam z lodówki kefir i pije go w biegu, a czasem mam czas żeby zmiksować pożywne śniadanie.
Te zdrowe też może być o smaku kawy. Kawy zbożowej.
Wstaję i parzę Inkę z orkiszem. Zalewam jeszcze ciepłą kawą owsiane płatki i idę suszyć włosy.
Dodaję resztę składników, miksuję i koloruję twarz odrobiną różu i maskary popijając śniadanie :)






Składniki :

2 banan, 6 łyżek płatków owsianych, 2 torebki Kawy Inka z orkiszem
200 ml mleka krowiego lub roślinnego, 
 1 łyżeczka nasion chia, szczypta kardamonu, 2 łyżki domowej granoli







Przygotowanie
Kawę Inkę zalej wrzątkiem w małej filiżance. Jeszcze ciepłą kawa zalej płatki owsiane. 
Poczekaj kilka minut aż płatki zmiękną. Umieść je w mikserze.
Dodaj 1 banana, mleko, chia i kardamon. Zmiksuj. Koktajl przelej do szklanki. 
Drugiego banana pokrój w plastry, ułóż na wierzchu napoju. Posyp ulubioną domową granolą lub bakaliami.






Pyszny, gęsty i bardzo zdrowy koktajl. 
Na kilka godzin zapewni Ci odpowiednią dawkę energii.








 
Smacznego !
Maja ♥