Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 29 września 2013

Domowe batony musli bez cukru i pieczenia...


Porcja zdrowia na śniadanie czy zdrowa przekąska?
Batony musli potrafią dodać dużo energii. Jednak te które kupujemy zazwyczaj energii dodają jedynie za sprawa dużej ilości cukru. Chyba, że poszukamy takich gdzie zawartość cukru jest mała lub znikoma.
Najlepiej zrobić sobie takie batony samemu. Uwierzcie mi to naprawdę proste
Ta wersja została robiona dla mojego syna jako zdrowa przekąska do szkoły, w której nie wolno przynosić słodyczy.
Jeśli chodzi o produkty BIO, o których piszę poniżej, dostępne są już w większości marketów czy delikatesów, bądź w sklepach internetowych ze zdrową żywnością. Warto je zakupić żeby mieć pewność, że będą to naprawdę zdrowe batony...





Składniki:   po 150 g suszonych moreli i daktyli (najlepiej BIO i bez dodatku cukru),
                 150 g łuskanych orzechów laskowych,  
                 50 g wiórków kokosowych (też najlepiej BIO)
                 10-20 g niełuskanego, ekologicznego sezamu,
                 200 g pełnoziarnistych płatków owsianych,
                 5 łyżek oleju kokosowego BIO,
                 4-5 łyżek miodu naturalnego

Przygotowanie
Daktyle wypestkuj i razem z morelami, orzechami i wiórkami zmiksuj w blenderze. Masę przełóż do miski.
W małym garnuszku podgrzej olej kokosowy i miód tak by tylko się rozpuścił. Nie może być gorący tylko lekko ciepły, ok. 35-40 C. Do rozpuszczonego oleju i miodu dodaj płatki i dokładnie wymieszaj aby składniki równomiernie się połączyły. Sezam podpraż trochę na suchej patelni. Wszystkie składniki połącz ze sobą i wymieszaj. Sprawdź jak klei się masa. Jeśli za mało dodaj jeszcze odrobinę stopionego oleju kokosowego. Możesz też dodać miodu jeśli nie obawiasz się słodkości. Nasze wyszły trochę za słodkie.
Kiedy połączysz składniki włóż masę do kwadratowej lub prostokątnej formy wyścielonej pergaminem do pieczenia. Wyrównaj masę i ugnieć ją mocno, tak żeby batony dobrze się kroiły. Przykryj z góry również pergaminem, możesz czymś obciążyć masę.
Włóż do lodówki na noc. Rano pokrój w małe batony i ciesz się zdrowa przekąską ♥ 
Zachęcam Was do modyfikowania przepisu i dodawania innych płatków, ziaren czy suszonych owoców!


Smacznego !
Maja ♥ 

 



9 komentarzy:

Asia pisze...

Maja, od samego patrzenia ślinka cieknie:) Może któregoś dnia znajdę czas i zrobię. Pozdrawiam cmok

Maja ♥ pisze...

Czasu naprawdę nie trzeba wiele zajmuje, to nie więcej jak 30 minut, a jedzenia na tydzień... :)

kath pisze...

Super, na pewno wypróbuję.
Ja mam taki przepis:
http://be-healthy-and-beauty.blog.pl/2013/10/20/dietetyczne-batoniki-owsiane/
Zapraszam ;)

olapoproszedokladke pisze...

właśnie szukałam czegoś takiego, szybkie i zdrowe, dzięki!

Maja ♥ pisze...

Dziękuję i smacznego :) Robi się je naprawdę szybko.

Iga z Dietmap pisze...

Też robiłam taką zdrową, szybką przekąske, ale z innego przepisu. Mimo, że praktycznie te same składniki, to jednak proporcje mają znaczenie! Wypróbuję ten Twój i dam znać jak wyszło ;)

My Kiều pisze...

Nhiều bạn đọc thắc mắc cách mua hàng trên amazon.co.jp. vậy chúng tanên mua đồ điện tử gì ở nhật. Những điều bạn đọc cần biết Ăn hủ tiếu có tốt khôngĂn mì tôm nhiều có mập không? có nên học văn bằng 2 không
Bạn đọc có thể tham khảo những tin nhắn chào buổi sáng hài hước cũng với những câu chúc buổi sáng hay và ý nghĩa. Chia sẽ những cách cách tỏ tình với bạn trai. Ngày cá tháng tư sắp đến, bạn đọc nên học những trò lừa hay cho ngày cá tháng tưtin nhắn trêu chọc ngày cá tháng tư bà bầu ăn xôi có tốt khôngăn xôi nhiều có tốt không. Cách uống cà phê tốt cho sức khỏe của con người uống cà phê như thế nào cho tốt

Anonimowy pisze...

Darmowe ogłoszenia w uk

http://cooltura.co.uk/ogloszenia.html

Kamila pisze...

A czy ktoś o słabym zębach też da rady takim batonikom?